Manai tautai

Es dzīvoju, un Jums būs dzīvot!

Es negribu gulēt! Kā vecākiem strādāt ar ballējam/neguļam paaudzi?

Autors Draugu draugs

Vai kāds pazīst vecākus, kuriem ir problēmas likt savus bērnus laicīgi gulēt, vai precīzāk sakot, bērni negrib gulēt noteiktā vakara stundā? Varbūt tie esat Jūs?! Vai ir jēga runāt, domāt par to tagad un dienas laikā, kad, iespējams, Tu lasi šo? Īstenībā vēl labāk būtu, ja  Jūs to izlasītu no rīta, tikko kā būsiet pamodies- tas tāpēc, ka rīta stundas ir pats labākais laiks, lai atkārtotu jau zināmas un iegūtu jaunas atziņas. 

 Ja gribi, lai Tavi bērni bez lieliem trokšņiem un bez nemitīgām vecāku pūlēm viņus pierunāt- iet gulēt laicīgi- būtu sekmīgi, ir daži paņēmieni, kurus vēlams aizsākt jau no rīta.Paņēmieni, kuri ļaus Jums ar laiku improvizēt un labāk strādāt ar saviem bērniem. Parunāsim par to precīzāk:

 Vai esat raduši domāt par nākamo iespēju - gulēšanu, miegu un atpūtu- tad, kad no rīta uzmostaties pilns spēka? Tādas tradīcijas ir svešas, vai ne tā? 

Vai esat mēģinājuši ieviest kārtību citu, piemēram, savu bērnu dzīvē, pirms sakārtota personīgā īstermiņa šī diena? - Ir problēmas? Nav risinājuma! Padomā, ko vari darīt savādāk un, kā vari improvizēt ar lietām un notikumiem tā, lai neatbildētie jautājumi rezultētos labvēlīgās atbildēs! Lūk, daži principi, kurus Jums nemācīs esošā izglītības sistēma:

1.Ja gribi, lai Tavi bērni dodas savlaicīgi pie miera, parūpējies par to, lai jau no rīta, kad viņi guļ, atskanētu ļoti klusa, miegu sekmējoša mūzika- jā, tieši tad! - cilvēka smadzenes pieņems šo piedāvājumu un drīz arī atraidīs, jo ir taču rīts.Jūs ar rūpīgi izvēlētas mūzikas palīdzību panāksiet, ka bērni saskaņā ar savu iekšējo pulksteni modīsies tad, kad dzīves uzdevumi to prasa(Jūs varat pieregulēt to). Jūs varat sekmēt šo procesu ar pozitīvu manipulāciju palīdzību.

 

2.Nekad sevi un savus bērnus nemodiniet ar "bumsi bumsi" enerģisku vai dārdošu ritmisko mūziku, citādi ejot vakarā gulēt viņu atmiņa pieprasīs šo pašu "barību". Noslēdziet vakaru ar to, ar ko sākāt dienu no rīta. Cikliskums- "Saule aust, saule riet"- radīs paradumu, kas ļaus vieglāk atslābt un nomierināties. 

3.Pavērojiet dabu rīta agrumā, ieklausieties, kā tā mostās un Jūs atradīsiet daudz variantus, ar kuriem padarīt savu un bērnu uzmošanos un gulētiešanas paradumu vienkāršu. 

4.Apzināti strādājiet ar savu un bērnu atmiņu, dodot miega frekvences algoritmus-izvēloties mūziku, kas prasa ieklausīšanos un sekmē mieru. Radiniet sevi pie tā un bērni sekos Jūsu piemēram. 

5.Ja gribat, lai bērni bez lielas aizķeršanās dotos gulēt, piemēram, plkst. 22, trīsdesmit līdz 40minūtes līdz tam atskaņojiet klusu, mierīgu mūziku. Tās laikā lai viss cits tiek nolikts malā, atrodiet laiku, ko veltīt ļoti personīgi un ar nedalītu uzmanību bērniem. Tas ir laiks, lai aprunātos no sirds uz sirdi  pirms iestājas klusums. 

6.Radiniet sevi mosties agrāk par saviem bērniem. Kamēr citi guļ, rīta laiks klusumā ir labākais spēka, pacietības, izturības un gudrības avots. Apzināti izvēlētas mierīgas pārdomas un sagatavošanās 20min no rīta, kad visi vēl čuč, ir krietni vērtīgākas, nekā 1h papildus miega. 

7.Nodrošiniet saviem bērniem fizisku, garīgu un intelektuālu slodžu līdzsvaru, optimizējiet to tā, lai bērns ejot gulēt vakarā iemācītos domāt par jaunās dienas lieliskajām iespējām, kurām jākrāj jauni spēki. 

8.Strādājiet ar bērnu iztēles paplašināšanu, motivējiet viņus sasniegt viņu mērķus un iesaistiet ģimenes kopējos mērķos. Kad bērni apzinās savus tuvākos mērķus, viņi iemācās krāt un taupīt dažādos dzīves līmeņos, kļūst atbildīgāki pret savu laiku. To darot, Jūs redzēsiet, ka bērni bez īpašas pamudināšanas gribēs mieru un klusumu, kad ir īstais laiks lai dotos gulēt. 

9.Esiet savam bērnam piemērs, labs piemērs, kurš nebeidz pilnveidoties. Tava mērķtiecība un sakārtotība piekārtos arī bērnu bērnišķīgās un dauzonīgās dabas negludumus. Bērni smeļ iedvesmu no mums, viņu vecākiem vai arī, izjūtot tā deficītu, dezorientējās, apmaldās pasaules kārtībā un cilvēku vērtībās, izvēloties tukšumu aizpildīt ar alternatīvām līderībām.

Iepriekš rakstītais ir daļa no pārbaudītas pieredzes, kura var kalpot kā Jūsu idejas ģenerējoši atzinumi, lai katrs pats, tēvs un māte, varētu rast savu individuālo pieeju un variācijas sava bērna un bērnu motivēšanai. 

 Ir jāatcerās, ja gribam redzēt kārtību un pasargāt savus bērnus no bezatbildīga dzīvesveida, noteicošais princips ir tikai viens- Tavs piemērs; tas, kāds esi Tu un Tava otrā puse, radīs rezonansi un atbalsi Jūsu bērnos. Bērni šo ietekmi pārveidos pa savam un savās izvēlēs, bet impulss un cēlonis būs lielā mērā Jūsu ieguldījums... 

 Pirms lasi nobeigumu, aicinu uz mirkli apstāties un uz īsu brīdi ieklausīties šajā mūzikā un pārdomāt jau uzzināto:

Attieksme pret miegu nosaka dzīvesveidu, mūsu spriestspējas dziļumu, pašizaugsmi un dzīves vērtības. Ja gribat saviem bērniem dot labāko aizsardzību, rūpējieties par to, lai Jùsu bērni bauda pilnvērtīgu miegu un aizsargājiet bērnu no nevēlamiem trokšņiem vismaz rītos un vakaros.

Cilvēka smadzenes un atmiņa pieprasa to, pie kā esam pieraduši. Ko sēsim, to pļausim.

Baudiet mieru un klusumu, meklējiet to un dodiet šo pieredzi saviem mazajiem aktīvistiem uz labu veselību! Šī pieredze ļaus Jūsu bērnu enerģijai realizēties noderīgos ieguvumos un nebeidzamos jaunatklājumos. Dzīves skola ir krietni vien interesantāka par jebkuru sistēmatražotāju skolu, kad dzīvojam apzinīgi un gudri. Bērni labprāt mācās no saviem vecākiem, kad to vārdi un darbi līdzsvaroti saskan... 

Šeit Jūs varat parakstīties uz jaunākām ziņam

Please enable the javascript to submit this form

 

Pievienot komentāru


Aizsardzības kods
Atjaunināt